neljapäev, 16. juuni 2016

Lõputööde grupijuhendamine

Brüsseli üritusest inspireerituna kutsusin läbi FB grupi KOV üliõpilasi, kes veel lõputööd kirjutavad või alustavad, kokkusaamisele. Selgitan võõrastele, et eriala on otsustatud sulgeda, mistõttu üliõpilasi pole enam kuigi palju alles jäänud.
Püüdsin juba FB postituses vihjata, millega tegu ja see paistis inimestele meeltmööda olevat. Pakkusin välja kolm aega. Täna toimuski esimene kohtumine. Loomulikult täiesti vabatahtlik. Kohale tuli kaheksa üliõpilast! Veidi liialdades tahaks hõisata, et ma ei teadnudki, et meil nii palju üliõpilasi veel on. See oli nii tore ja positiivne üllatus. Inimesed, kes on motiveeritud ja tahavad oma lõputöö kvaliteetselt kirjutada. Ei mingit vingerdamist ega põiklemist.
Olime koos ligi kaks tundi ja rääkisime veidi üldist juttu ja tulevikuplaane, aga peamiselt uurimisprobleemist. Kasutasin võtet, mida tegelikult sageli kasutatakse. Palusin paarides üksteisele oma töö uurimisproleemist rääkida ja ergutasin vastastikku küsimusi esitama. Näiteks küsimust "miks?" võib esitada täiesti suvalisel ajahetkel ja autor peab olema suutma vastama :) Edasi pidid paarilised oma kaaslase töö probleemist ka kõigile teistele rääkima ja teised esitasid küsimusi ning tegid ettepanekuid sõnastuse täpsustamiseks. Sellise harjutuse puhul ongi väärtuslik just kollegiaalne tagasiside. Kõik on ju samas olukorras, kõik peavad ka oma sõnastuse peale mõtlema. Kõik kommentaarid ja küsimused on tegelikult väärtuslikud kõigile, mitte ainult selle konkreetse töö autorile. Iga probleemi järel sai sõna autor, aga mitte selgituseks või parandamiseks vaid et kokkuvõte teha, mida neist kommentaaridest õppida ja mis järeldusi kaaslase poolt tehtud kokkuvõttest saab teha. Ootuspärane järeldus on, et sõnastust tuleb täpsustada, et lugejad/kuulajad sellest samamoodi aru saaks kui see mõeldud oli.
Minu hinnang on, et nii mõnigi töö sai sellest harjutusest kasu - nii küpsemad tööd lihvimise eesmärgil kui ka tooremad tööd, et õiges suunas liikuma hakata. Nagu arst peab esmalt panema õige diagnoosi, et õiget ravi pakkuda.
Emotsionaalsemast küljest tunnistan, et see kogemus oli mulle akadeemiliselt nauditav. Pagana hea on olla ruumis, kus ajud töötavad ja inimesed on motiveeritud ning targad. Jään huviga ootama meie järgmist kohtumist. Kui keegi üliõpilastest seda postitust loeb, siis järgmisel korral räägime eesmärgi ja uurimisküsimuste sõnastamisest ning hakkame ka meetodeid vaagima - millistele küsimustel milliste meetoditega kõige adekvaatsemaid vastuseid saab. Inspiratsiooni võib saada Moodles kui ilma sisselogimiseta otsida ainet "kvalitatiivsed ja kvantitatiivsed uurimismeetodid". Seal on nii lugemismaterjalide soovitusi kui enamiku meie õppejõudude loengumaterjale nende endi lemmikmeetodite kohta. Enamikul on ka loenguvideo olemas, mida nt jalgpalli asemel vaadata :)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar